سفارش تبلیغ
صبا ویژن

adrina company

 

عمده فروشی رب گوجه فرنگی و رب انار ارگانیک  که امروزه یکی از مواد غذایی پر مصرف است به دلیل عطر و بو ، مذه و خواص آن در ادامه کلیه ی مراحل تهیه رب گوجه فرنگی را برای شما توضیح میدهیم:

-1مرحله اول _ تهیه بهترین نوع گوجه از مزارع و انتقال آن به کارخانه 

ابتدا گوجه فرنگی های مرغوب و با کیفیت را از مزارع گوجه و کشاورزان خریداری میکنند و سپس برای اینکه گوجه ها دچار خرابی و لک یا له شدگی نشود درون سبد های پلاستیکی کوچک ریخته می شود و گوجه ها باید کاملا رسیده و قرمز رنگ باشند و هیچگونه رنگ سبزی نداشته باشند .سپس بعد از انتقال گوجه ها به کارخانه و تایید بار توسط ناظرین کیفیت به درون حوضچه های آب ریخته می شود برای شستشوی اولیه چونکه در حین بار گیری در مزارع امکان وجود ضایعات درون سبد ها وجود دارد.

2-مرحله دوم _ سورتینگ

پس از شستشوی اولیه ی گوجه ها از حوضچه های شستشو توسط نوار نقاله به دستگاه سورتینگ انتقال داده می شوند و روی نوار سورت پخش می شود .

دستگاه سورت شامل دو نوار بهم چسبیده است که به عنوان نوار بازرسی و نوار شستشو استفاده می شود و کارگران تمامی گوجه های گندیده ، کپک زده ، شاخ و برگ ها و گوجه های سبز را از روز ی نوار جمع میکنند تا همراه گوجه های سالم نروند.بعد از اینکه جداسازی و پاکسازی انجام شد گوجه ها به مرحله ی شستشوی بعدی توسط غلتک می روند.

در قسمت بعد آب با فشار زیاد گوجه ها را به صورت کامل شستشو میدهد .

جدانکردن گوجه های سبز و کپک زده باعث می شود تا رب رنگ بد گرفته و خشک شود و همچنین باعث بالا رفتن روش اندازه گیری کپک درون گوجه فرنگی شود.

3-مرحله سوم_کراشر یا خردکن

پس از پایان مرحله شستشو و بازرسی نهایی گوجه ها وارد دستگاه خرد کن می شوند و با استفاده الز یکسری تیغه ای چرخشی و ثابت کاملا خورد می شوند و به مرحله ی بعد منتقل می شوند. دلیل خرد کردن گوجه ها این است که بهتر بافت گوجه مشخص باشد و در مرحله بعد بهتر حرارت ببیند و آب گیری کامل انجام شود و انسداد فیلترها ی صافی توسط تفاله کم شود.

4-مرحله چهارم_ حرارات بالا یا هات بریک

برای صاف شدن بهتر و آبدهی بیشتر گوجه های خرد شده لازم است در دمای مشخصی حرارت ببینند و در این مرحله گوجه های خرد شده وارد دستگاه گرمکن هایی که لوله های موازی برای عبور آب گوجه است که دور و اطراف این لوله ها بخار است در این دستگاه میزان حرارت بالا 100 درجه سانتی گراد و حرارت پایین 85 درجه سانتی گراد می باشد.

5-مرحله پنجم_ فیلتراسیون یا صافی

گوجه های خارج شده از دستگاه هات بریک وارد مرحله ی فیلتراسیون میشوند .

در این مرحله ذرات ریزگوجه ، پوست و تفاله ها جدا می شود . فیلتراسیون بر اساس نوع در سه مرحله گوجه ها را صاف میکنئ و پوست گوجه ، تخم گوجه و تفاله آن جدا و به دستگاه مخرن تفاله منتقل می شود و برای خوراک دام از آن استفاده میکنند و هرچند روز یکبار کل دستگاه شستشو و بازرسی می شود .

6- مرحله ششم_ ذخیره آب گوجه در مخزن ها

آب گوجه هایی که درون مرحله فیلتراسیون صاف شده اند درون مخزن های بزرگ دخیره می شوند تا وارد دستگاه کانتینیوس شود و همچنین درون این مخزن همزنی قرار دارد تا از ته نشین شدن آب گوجه جلوگیری کند.

7-مرحله هفتم_ دستگاه بچ و کانتینیوس

دستگاه بچ  به صورت همزنی آب گوجه ها درون مخزن دوجداره به گردش در می آید تا با حرارت غیر مستقیم بخار باعث پخت این آب گوجه ها شود .

اما دستگاه کانتینیوس از لوله و سیستم صفحه برای پخته شدن آب گوجه و حذف آب اضافی گوجه استفاده میکند.

این دستگاه با تبخیر آب گوجه توسط خلاء در زمان کوتاه تری و در دمای پایین تری انجام میدهد گه بر روی رنگ و کیفیت ظاهری رب تاثییر خاصی میگذارد.

دستگاه کانتینیوس به روش 3 مرحله پشت سر هم و با دمای متفاوت و یکسری لوله ها و بخار غیر مستقسیم باعث پخته شدن می شود.

و در نهایت پخت مقداری از آن با استاندارد مشخصی وارد قوطی ها و مقداری با استاندارد مشخصی به صورت فله در می آیند و درون بشکه های تمیز ریخته شده و با اضافی کردن 1 درصد نمک به آن و بستن درب بشکه با پلاستیک های تمیز وارد سردخانه ها میکنند تا در صورت نیاز وارد خط تولید شود.

8-مرحله هشتم_پاستوریزاسیون

پاستوریزه کردن عملی است که رب های فله که از دستگاه کانتینیوس ها به دست آمده است را برای وارد کردن به خط تولید حرارت میدهند تا میکروبها موجود در آن و همچون ویروس ، باکتری و کپک ها از بین بروند.

9-مرحله نهم _ شستشو قوطی ها و استریل

اصولا قوطی های رب فلزی بوده است و قبل از پرکردن قوطی ها توسط هوا و بخار کاملا استریل می شوند و وارد خط تولید می شوند.

10-مرحله دهم_ پرکردن قوطی ها

بعد از استریل کردن قوطی ها توسط نوار نقاله وارد دستگاه پرکن می شود که به صورت چند پیستونی است و بعد از پر شدن قوطی از رب با دستگاه به صورت یک لایه خلاء روی آن ایجاد می شود و وارد مرحله بعد می شود.

11- مرحله یازدهم_ بسته شدن درب یا درب بند

در مرحله درب بندی درب های تهیه شده از قبل توسط درب بندها روی قوطی های رب گذاشته و پلمپ می شوند و این نوع دستگاه ها به صورت دستی ، نیمه خودکار و خودکار بر اساس نیاز مورد نظر کارخانه موجود می باشد.

12-مرحله دوازدهم _پاستور کردن

برای اینکه قوطی های رب بدون هیچگونه میکروب های احتمالی باشند بعد از پلمپ دربها وارد دستگاه پاستور شده و داخل آب جوش قرار میگیرند و با یک شوک دمایی به آنها و سرد کردن سریع قوطی ها با اسپری آب سرد بعد از خارج شدن از تونل بخار آماد ه بسته بندی است.

13-مرحله چاپ اطلاعات تولید و برچسب

در این مرحله روی قوطی ها تاریخ تولید و انقضا را چاپ میکنند و وارد قسمت بسته بندی می شود و بعد از آن بسته بندی های آماده را درون انبار می گذارنند و قابل بارگیری است.

روش تهیه رب انار

میوه های انار با کیفیت از باغ ها خریداری شده و به کارخانه انتقال پیدا میکند و سپس داخل حوضچه های آب شستشو داده می شوند و درون دستگاه پرس تحت فشار ریخته می شود و آب انها گرفته می شود و درون دیگ های پخت ریخته می شوند و با حرارت پایین و خلاء پخته و داخل ظرف ریخته شده و بسته بندی میکنند و تا پایان توضیع در انبار نگهداری می شوند.

با وجود توضیحات تهیه رب گوجه فرنگی و رب انار به ساختار و بهداشتی بودن آن پی بردید و همچنین خواص دارویی فوق العاده رب انار و رب گوجه فرنگی را به خوبی میدانید.

عمده فروشی رب انار ارگانیک و رب گوجه ارگانیک با کیفیت عالی و قیمت مناسب آماده عقد قرارداد با کلیه ی ارگانهای دولتی ، نیمه دولتی ، خصوصی جهت تامیین رب گوجه فرنگی و رب انار در سراسر ایران توسط شرکت آدرینا می باشیم.

 

09335555681